20 Jun 2011

Program Kembara Ilmu SAMTTAJ bangkitkan motivasi pelajar

Para pelajar SAMTTAJ yang penuh semangat

Shah Alam, 18 JUN - Pihak Kelab Remaja ISMA (KRIM) Shah Alam sekali lagi bersama para remaja di Shah Alam untuk membina motivasi, iltizam dan jatidiri. Bertempat di Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Jemaah (SAMTTAJ), seramai 130 orang peserta dari pelajar tingkatan 1 sekolah ini telah bersama dalam program Kembara Ilmu SAMTTAJ 2011.


Dengan lagu 'Menuju Wawasan' sebagai tema, program ini bertujuan untuk para pelajar terus bermotivasi dalam mengejar kecemerlangan di samping membina sahsiah diri yang mantap. Bermula pada hari Sabtu, 17 Jun, pebagai aktiviti telah dijalankan. Dimulakan dengan sesi 'ice breaking' pada petang Sabtu para pelajar didedahkan dengan cara kreatif untuk lebih mengenali kawan. Pada sesi malam berlangsungnya ceramah motivasi yang disampaikan oleh Ustaz Azhari yang menerangkan tujuan hidup dan bagaimana untuk menguruskannya dengan baik. Disusuli dengan sesi LDK yang menitikberatkan kerjasama yang baik untuk mencapai kejayaan.


Seterusnya pada pagi Ahad selepas para peserta membaca mathurat tazkirah berbentuk tayangan diadakan, disertai dengan ulasan oleh para fasi. Para peserta kemudiannya dihidangkan dengan 'talk show' oleh Cikgu Asmadi yang memberi perkongsian untuk pelajar terus cemerlang dan mumtaz untuk ummah. Acara diteruskan dengan 'treasure hunt' oleh pelajar lelaki dan LDK2 oleh pelajar perempuan. Usai solat Zohor, majlis penutup telah diadakan dengan dirasmikan oleh PK Pentadbiran SAMTTAJ, Puan Nor Azuin. Para peserta dan fasi juga telah menerima hadiah sebagai tanda penghargaan dari pihak sekolah.


Pihak KRIM sangat berharap akan dapat meneruskan usahasama bersama SAMTTAJ dan juga mana-mana sekolah yang berminat dalam misi kami untuk membimbing para remaja.


MediaKRIM Shah Alam


2 komentar:

mujahidah_muslehah berkata...

moga semakin mantap krimsa..insyaAllah

Wardatul Hamra' berkata...

Alhamdulillah, x sangka plak KRIM dah masuk SAMTTAJ, sekolah lama ana. Kalau ada peluang nk juga membantu d SAMTTAJ.

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger