07 April 2012

Bridged April : OPS CUCI


Sabtu 7 April 2012 – Kelab Remaja Isma Shah Alam dengan kerjasama Surau Al Islah S 7 telah mengadakan Bridged Bulan April bertajuk ‘Ops Cuci’. Program yang julung-julung kali diadakan ini telah melibatkan peserta seramai 30 orang. Seawal jam 8 pagi, peserta telah mula menghadirkan diri untuk urusan pendaftaran dan kemudiannya berbaris untuk kawad kaki. Kawad kaki kali ini telah diketuai oleh saudara Kamarul, pelajar UITM Shah Alam.

Tepat jam, 9 pagi, perkongisan yang bertajuk Sayonara Jahiliyah telah disampaikan dengan penuh mantap dan berkesan oleh Ustaz Rizal, penceramah jemputan merangkap Imam Besar Surau Munawwarah S13 Shah Alam. Menurut beliau

“Remaja adalah zaman penuh stress dan storm . Peringkat ini juga merupakan transisi akan zaman kanak-kanak dan dewasa, mereka mula memikirkan tujuan kehidupan? Idola apa yang harus aku contohi ? Perilaku apa yang harus aku ikuti” mereka keliru.

Menurut beliau lagi

“ Marilah kita sama-sama memelihara diri daripada karat-karat serta sisa jahiliyah. Ini kerana,

“Setiap perbuatan dosa kita akan membuat titik hitam dalam hati ” Cahaya Allah tidak akan diberikan kepada orang-orang yang membuat maksiat, orang-orang yang membuat dosa.

“Kehidupan kita jika tidak dipenuhi perkara baik, maka akan dipenuhi perkara negative”

Program kemudiannya diteruskan dengan aktiviti dalam kumpulan dan sketsa lakonan. Program berakhir pada jam 1 petang. Pihak penganjur berharap, lebih ramai peserta akan menyertai program Bridged ini yang diadakan pada setiap bulan.


Disediakan oleh,

Asyraf Farique

Aktivis KRIM Shah Alam

Lebih Gambar ? Sila tekan link ini.

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger