19 April 2009

SKIL membentuk Kepimpinan dan Intelektual


Bertempat di Dewan Seminar SAMTTAJ Shah Alam, 18 April 2009, Pembina Shah Alam telah menganjurkan program Jom Bina SKIL siri 1 yang mana telah disertai kebanyakan dari golongan belia dan beliawanis. Mereka kebanyakan terdiri daripada penuntut universiti sekitar Shah Alam dan Kuala Lumpur. Kelab Remaja ISMA Shah Alam juga telah menghantar beberapa wakilnya yang terdiri daripada lepasan SPM dan pelajar sekolah untuk menghadiri program ini.

Program tersebut telah bermula pada pukul 9 pagi dengan dirasmikan oleh pengarah program iaitu Saudara Shahrizan yang mana beliau telah merungkai persoalan siapakah belia yang sebenarnya dan tujuan program ini diadakan. Setelah itu, forum berkenaan "Apakah Peranan Belia Dalam Masyarakat" yang dikelolakan oleh Saudara Hakim Bahaman merangkap sebagai moderator bagi forum tersebut.


Saudara Alwi dengan keyakinannya yang tiada tandingan


YDP ISMA Shah Alam Klang sedang menggegarkan dewan

Kemudian, program SKIL dimeriahkan lagi dengan penampilan Saudara Zul Alwi sebagai pemangkin kepada peserta dalam bagaimanakah untuk kita mengenali potensi diri.

Pada penghujung program, Panduan Kerja Dalam Organisasi juga telah dibentangkan oleh Dr Amiruddin Wahab dalam usaha memantapkan lagi gerak kerja ahli dan sukarelawan KRIM dan PEMBINA dalam berorganisasi secara lebih mantap dan lebih licin.

Untuk SKIL yang akan datang, pihak PEMBINA akan mengadakan lagi siri-siri lain khusus untuk melatih dalam bidang-bidang tertentu seperti public speaking, pidato, menulis, fotografi dan sebagainya. yang dapat melatih peserta untuk pertingkatkan lagi kemahiran dan bakat terpendam yang dalam diri-diri peserta. Untuk maklumat lanjut, sila layari http://pembinaselangor.com/

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger