07 September 2009

Forum Kemerdekaan ISMA bincang nasib bangsa


Shah Alam, 5 Sept. - ISMA Cawangan Shah Alam & Klang telah mengadakan Forum Kemerdekaan di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (MSSAAS) di mana sekitar 150 orang hadir untuk menyaksikan 3 orang panel jemputan iaitu Ustaz Abdullah Zaik (Presiden ISMA), En. Aminuddin Yahaya (Setiausaha Agung ISMA) & Ir. Ahmad Jais (Pengarah Radio IKIM.fm) menghuraikan tema "Memartabatkan Kesetiaan Bangsa, Mengimbau Sejarah Silam".

Ketiga-tiga orang panel memberi ulasan yang padat tentang permasalahan bangsa Melayu terkini dan jalan penyelesaiannya. Penonton juga turut mengambil kesempatan untuk bertanyakan pelbagai soalan, antaranya ialah soalan tentang peranan Radio sebagai media pembangun bangsa yang ditujukan kepada Ir Ahmad Jais.

Turut hadir ke majlis ini ialah Dr Kamil Azmi Tohiran, Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA).

Presiden ISMA bersama NGO-NGO jemputan

Para panelis Forum Kemerdekaan ISMA

Semasa Forum sedang berlangsung, KRIM Shah Alam Klang telah membuka gerai menjual pelbagai barangan menarik manakala anak-anak yang hadir turut disibukkan dengan pertandingan mewarna anjuran Kelab Kanak-kanak ISMA (NAZIM) yang diadakan di tingkat 1.

Gerai jualan KRIM

Persembahan nasyid menyuntik semangat

Acara yang berakhir menjelang waktu Zuhur ini telah ditamatkan dengan persembahan nasyid yang terdiri dari pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM).

ISMA-SAK mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pihak MSSAAS yang telah memberi kerjasama penuh dalam menjayakan program ini.

Media ISMA
www.ismaweb.net

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger