25 Disember 2009

"Saya Kenal, Saya Faham, Saya Kuasai"


20-21 Disember 2009 - Bertemakan slogan "Saya Kenal, Saya Faham, Saya Kuasai" KRIM Shah Alam Klang telah berjaya mengadakan Kem Jati Diri 3 yang disertai oleh 32 orang peserta lelaki dan 56 peserta perempuan.

Para peserta telah berkumpul di perkarangan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah seawal jam 9.00 pagi sebelum bersama-sama menaiki bas menuju lokasi kem iaitu di Kem Mega Kristal, Kuala Selangor. Selepas selesai pendaftaran maka bermulalah pelbagai aktiviti menarik bagi membina jati diri para peserta.

Kehadiran Cikgu Asmadi sebagai ketua fasilitator telah menggamatkan suasana sambil menghibur para peserta dengan pelbagai aktiviti kreatif yang disusun para fasilitator dan urusetia. Dengan menggunakan segala ciptaan tuhan di sekeliling Cikgu Asmadi telah membuka minda para peserta untuk memahami hakikat kehidupan khususnya bagi seorang remaja.

Di waktu malam para peserta bersama-sama membaca al-Mathurat seterusnya mendengar tazkirah Maghrib yang disampaikan oleh Ustaz Rizal. Pada sesi malam para peserta disedarkan mengenai betapa luasnya kasih sayang Allah yang disampaikan melalui ibu bapa terutamanya. Amat penting untuk kita hargai mereka sebelum terlambat.


Hari kedua menyaksikan aktiviti-aktiviti yang lebih lasak seperti "Serigala dan Kambing Yang Malang" di mana para peserta mengharungi rintangan-rintangan sambil menutup mata. Tujuan utama bukanlah sekadar melalui rintangan tetapi menyedarkan peserta bahawa kebenaran hanya akan dapat dilihat dengan membuka mata hati sepenuhnya.

Majlis penutup telah diadakan pada pukul 4.00 petang dengan perasmian penutup oleh En. Sharizan bin Sumuui, Setiausaha ISMA Shah Alam Klang.

Media KRIMSAK
www.krimsak.blogspot.com

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger