15 Februari 2010

Futsal KASRIM 2010 berjaya!!

Sabtu, 13 mac 2010 - Sekalung tahniah kepada JUARA (Edisi ke 2) Futsal bawah 18 dan 15 tahun pada tahun ini iaitu KRIM DHL dan FU FC. Sejumlah 24 pasukan, 16 pasukan bawah 18 tahun dan 8 pasukan bawah 15 tahun menyertai KARNIVAL SUKAN REMAJA ISLAM (KASRIM 2010) bagi acara Futsal telah dilangsungkan di Arena Sport, Klang baru-baru ini. Diaggarkan sejumlah 200 peserta memeriahkan karnival pada tahun ini.


KASRIM pada tahun ini menawarkan hadiah wang tunai berjumlah sehingga RM 500 kepada juara. Perasmian dilakukan oleh YDP ISMA Shah Alam Klang, Dr Amiruddin bin Wahab pada jam 9 pagi. Seterusnya peserta diberikan taklimat permainan dan berlangsunglah permainan tepat jam 9.30 pagi dengan menggunakan 4 buah gelanggang dan pusingan pertama tamat pada jam 12.30 tengah hari. Pengadil-pengadil yang mengadili perlawanan-perlawanan adalah yang terdiri daripada mereka yang profesional dan mempunyai lesen FAM.



KASRIM juga dimeriahkan dengan kehadiran anggota AADK (Agensi Anti Dadah Kebangsaan) cawangan Klang dengan pameran mereka. Kehadiran mereka sangat kami hargai. Perlawanan suku akhir dan separuh akhir berlangsung dengan penuh semangat berpasukan dan agresif. Akhirnya, bagi kategori bawah 18 tahun, 4 pasukan yang mara ke separuh akhir berentap, iaitu KRIM DHL lawan Meor Bistro (B) dan Boyz FC lawan Meor Bistro (A) dengan berkesudahan, KRIM DHL mara ke akhir dan berentap dengan Meor Bistro (A). KRIM DHL yang dibawa oleh pengurusya, saudara Yusri (Pengerusi KRIM DHL) pulang dengan kemenangan dan kejayaan 2-1 ke atas Meor Bistro (A). Manakala bawah 15 tahun, pasukan FU FC berjaya menewaskan pasukan NAWAWI dengan 6-0.

Tahniah kepada para pemenang. Semoga KASRIM pada tahun hadapan akan lebih berjaya dan menarik lebih banyak pasukan lagi.



Oleh Wartawan KRIM SAK

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger