02 Julai 2010

Program Motivasi di SMK Seksyen 27 berjaya!!

Shah Alam (23 Jun 2010) :

Alhamdulillah, dengan izin Allah, Sebuah program motivasi pelajar telah berjaya diadakan bertempat di Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 27 Shah Alam yang dikendalikan oleh Kelab Remaja ISMA (KRIM) Shah Alam/Klang. Antara objektif program ini ialah
1) Membantu pelajar membuat persediaan dari segala aspek agar dapat menghadapi peperiksaan dengan tenang dan bersedia dari aspek mental dan fizikal.
2) Membantu pelajar menguruskan rutin harian agar tersusun dan pelajar dapat melakukannya dengan sistematik.
3)Membantu pelajar menangani tekanan yang akan dihadapi semasa menjelangnya peperiksaan.





Program bermula seawal jam 8.30pagi dengan pengisian ceramah oleh saudara Mohd Azmir b. Mohd Razli dari Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Antarabangsa (IPGKBA). Program Motivasi ini khusus buat pelajar tingkatan 3 seramai 126 orang yang bakal menduduki peperiksaan PMR tahun ini. Selepas rehat, pelajar sekali lagi diberikan tip-tip tambahan oleh Ust. Mohammad Rizal Sabran (setiausaha KRIMSAK) yang menuuntut agar pelajar lebih bersemangat dan tidak mudah putus asa untuk terus belajar dan mencapai kejayaan yang diidamkan. Slot latihan dalam kumpulan (LDK) dipimpin oleh Saudara Mohd Azmir dan dibantu oleh beberapa orang ikhwah alumni sekolah tersebut.




Majlis penutup diserikan dengan kehadiran dan ucapan penutup oleh Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid mewakili guru besar sekolah tersebut. Pelajar kemudiannya dipimpin untuk bersama menunaikan solat zohor berjemaah di surau sekolah. Semoga program ini dapat membuka pintu kerjasama antara KRIM dan pihak sekolah untuk mengadakan program-program di masa hadapan.

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger