12 Februari 2011

Pemuda Penggoncang Dunia




Tarikh 12 Februari 2011 telah melakar sejarah di mana hari kesyahidan Imam Hasan Al-Banna telah menjadi saksi tumbangnya pemerintahan zalim rejim Hosni Mubarak di Mesir dengan kuasa desakan rakyat.

Jika kita saksikan tidak lain tidak bukan para pemudalah yang membanjiri medan tahrir dengan teguh berdiri selama 18 hari berjuang menuntut hak dan maruah bangsa, negara dan agama. Fenomena ini menjadi saksi bahawa para pemuda mempunyai pengaruh luar biasa dalam menentukan hala tuju sesebuah agenda. Pemuda yang teguh imannya, kuat jiwanya, besar matlamatnya yang akhirnya mampu menggoncang dunia.

Dunia perlu mengambil iktibar dengan memperkasakan remaja dan belia melalui pembentukan peribadi dan jatidiri yang mantap agar mampu menjadi pendokong yang akan menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini.

Ayuh remaja di luar sana kita membentuk motivasi, iltizam dan jatidiri supaya kita juga mampu menjadi PEMUDA PENGGONCANG DUNIA seperti mereka!!

"Sesungguhnya mereka itu adalah pemuda yang beriman kepada Rabb mereka, lalu Kami tambahkan petunjuk kepada mereka." [ Al-Kahfi : 13 ]

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger