18 Mac 2011

KASRIM 2011 disambut meriah!


SHAH ALAM, 13 Mac
- Bertempat di Sport Planet Shah Alam, Kelab Remaja ISMA (KRIM) cawangan Shah Alam telah menganjurkan sebuah kejohanan futsal yang diberi nama Karnival Sukan Remaja Muslim (KASRIM). Kejohanan ini telah dirasmikan oleh Dr Amiruddin Abd Wahab, YDP ISMA Shah Alam yang sentiasa memberi sokongan terhadap aktiviti remaja sekitar Shah Alam.



Kejohanan tersebut mendapat sambutan yang hebat daripada golongan remaja berumur lingkungan 13-18 tahun. Kejohanan yang berbentuk liga ini terbahagi kepada dua kategori iaitu bawah 15 tahun dan bawah 18 tahun. Sebanyak 28 kumpulan menunjukkan persaingan yang sengit bagi merebut gelaran juara dan membawa pulang hadiah berupa wang tunai dan plak kejohanan.



Kejohanan ini berorientasikan untuk memupuk amalan bersukan bagi menjana kesihatan tubuh badan dan minda di kalangan peserta disamping mengeratkan lagi hubungan persaudaraan islam di kalangan peserta. Pelbagai peraturan telah diperketatkan seperti pemakaian menutup aurat dan tiada pergaduhan untuk menjana semangat kesukanan selari dengan pandangan islam.

Walaupun kelihatan kepenatan diakhir perlawanan, namun para peserta tetap berpuas hati dengan perlawanan masing-masing. Johan dan naib johan bagi setiap kategori telah berjaya menjulang piala pusingan dan dan membawa pulang wang tunai yang lumayan dan plak kejohanan. Tambahan pula, setiap peserta diberi sijil penyertaan sebagai penghargaan. Pihak KRIM Shah Alam berharap remaja-remaja di Shah Alam akan terus mengikuti aktiviti-aktiviti KRIM yang seterusnya.

Lebih banyak gambar di www.facebook.com/krimshahalam


0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger