07 Mac 2011

Muslimah Breakfast mengeratkan ukhuwwah remaja muslimah Shah Alam

SHAH ALAM, 27 Februari - Kelab Remaja ISMA (KRIM) Shah Alam telah mengadakan sebuah program Muslimah Breakfast bagi remaja berumur lingkungan umur 13-17 tahun. Program ini terbuka hanya kepada remaja perempuan. Seramai 17 orang peserta dan dipimpin oleh 4 orang fasi hadir memeriahkan program tersebut. Syukur ke hadrat Ilahi kerana program berjalan dengan baik dan lancar.

Lokasi bagi program Muslimah Breakfast ini ialah Taman Tasik PKNS Shah Alam. Objektif utama program ini ialah bagi mengeratkan ukhwah adik-adik dan kakak-kakak fasi. Program bermula pada jam 8 pagi, dimulai dengan tazkirah ringkas oleh ukhti Hafizah Ismail seterusnya diikuti dengan pembahagian kumpulan. Aktiviti dimulakan dengan game pertama iaitu ‘Deco Sandwiches’, seterusnya game kedua, game belon amanah, dan game terakhir, lihat dan lukis.


Game pertama : Deco Sandwiches

Game kedua : Belon Amanah

Game terakhir : Lihat dan lukis


Setelah selesai semua game, semua fasi memberi sedikit pengisian pada adik-adik sebagai resolusi terhadap aktiviti-aktiviti yang telah dilakukan. Sebelum bersurai, adik-adik tersebut membuat pendaftaran serta menjamu selera bersama. Semoga Allah ta’ala memberkati program ini dan memberi kesempatan pada kita untuk melakukan yang lebih baik pada masa akan datang. Diharap juga adik-adik yang hadir pada program Muslimah Breakfast ini akan kembali bersama kita pada program-program KRIM yang seterusnya.

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger