08 Mac 2011

KRIM D'REUNION mengeratkan ukhuwwah remaja Shah Alam


SHAH ALAM, 5 Mac - Bertempat di perkarangan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Kelab Remaja ISMA (KRIM) Shah Alam telah menganjurkan program KRIM D'REUNION yang telah dihadiri seramai 40 remaja sekitar Shah Alam. Kebanyakan peserta adalah dari sekolah SM Hira' Shah Alam, SAMTS Hisamuddin, SAMTTAJ dan lain-lain. Aktiviti bertema riadah santai ini bertujuan merapatkan lagi ukhuwwah antara ahli KRIM Shah Alam bersama remaja-remaja sekitar Shah Alam, di samping beriadhah bersama dan menikmati juadah istimewa di akhir program.



Program dimulakan pada awal pagi dengan aktiviti street soccer yang dimainkan secara liga oleh 6 buah kumpulan. Peserta telah bermain dengan bersungguh-sungguh dalam keadaan mesra antara setiap kumpulan walaupun matahati agak terik di waktu pagi. Perlawanan telah berlangsung sehinggalah tengah hari. Walaupun dalam keadaan penat, peserta tetap berwajah ceria dan seronok dengan permainan masing-masing.

Setelah penat menonjolkan aksi dan bakat, para peserta berkumpul di pondok sekitar kawasan permainan untuk mendengar sedikit pesanan dari Cikgu Hardi, pengarah KRIM Shah Alam. Cikgu Hardi mengingatkan para remaja supaya membetulkan niat agar tidak hanya bermain untuk berseronok bahkan untuk mendapat keredhaan Allah dengan menguatkan jasmani dan mengeratkan ukhuwwah. Beliau juga mengingatkan agar para remaja pandai mengisi masa dengan perkara berfaedah.



Akhir sekali para peserta dihidangkan dengan jamuan istimewa iaitu makan satay. Mereka dilihat sungguh berselera lebih-lebih lagi setelah penat beriadhah sepanjang pagi. Pihak KRIM Shah Alam berharap agar remaja-remaja sekitar Shah Alam dapat terus bersama kami untuk memanfaatkan masa dengan aktiviti berfaedah di samping membina motivasi, iltizam dan jatidiri. Jangan lupa untuk sertai KASRIM 2011 pula selepas ini!

Boleh lihat lebih banyak gambar di sini!

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger