23 Mac 2011

Puteri KRIM berukhuwwah sambil mentadabbur alam di SBP


SHAH ALAM, 19 Mac - Kelab Remaja ISMA (KRIM) Shah Alam telah mengadakan sebuah program untuk pelajar-pelajar puteri yang berumur dalam lingkungan umur 13 tahun – 17 tahun. Program tersebut yang dinamakan ‘School Break Picnic’ adalah bersempena cuti sekolah pada minggu lepas. Seramai 21 orang peserta dan dipimpin oleh 5 orang fasi hadir memeriahkan program tersebut. Syukur ke hadrat Ilahi kerana program berjalan dengan baik dan lancar.



Program yang berkonsepkan program riadah ini dijalankan di Taman Tasik PKNS, Shah Alam. Objektif program adalah untuk mengetengahkan imej muslimah success disamping merapatkan hubungan silaturrahim antara peserta yang datang dari sekolah-sekolah yang berlainan.

Pendaftaran bermula pada pukul 8.00 pagi, diikuti sarapan dan setelah itu pengarah memberi sedikit taklimat mengenai program serta pengenalan tentang Kelab Remaja ISMA terhadap peserta-peserta yang hadir. Program diteruskan dengan aktiviti jogging mengelilingi Taman Tasik PKNS & menaiki bot mengelilingi tasik. Semasa di dalam bot, Fasi memberikan sedikit tazkirah ringkas kepada peserta mengenai kejadian alam semula jadi yang Allah ta’ala jadikan begitu indah dan teratur.

Selesai menaiki bot, aktiviti game dan kuiz yang menguji minda dimulakan diteruskan dengan pengisian mengenai ‘Muslimah Succsess’ oleh ukhti Hafizah Ismail. Tepat jam 11.30 pagi semua peserta dan fasi menikmati hidangan satay bersama-sama. Majlis bersurai pada pukul 12.00 tengahari.



Program ini bukan sekadar mengajak peserta melakukan aktiviti menyihatkan badan tetapi juga untuk mendidik peserta untuk memerhati keindahan alam ciptaan Allah ta’ala serta mengajak mereka untuk sentiasa mengingati Allah ta’ala.

0 komentar:

Catat Ulasan

 
Powered by Blogger